Bliv parat til julen 2019

Bliv parat til julen 2019

Hvorfor skriver jeg dette når julen 2018 står for døren? Jo fordi julen skal faktisk planlægges lagt tidligere end de fleste forestiller sig og ideen til dette indlæg kommer fra vores erfaringer fra nogle af vores kunder her i 2018.

Faktisk er der flere ting du kan gøre allerede nu for at øge dit salg i julen 2019 og nogle af disse ting er simple ting, der kan give et stort afkast når julesalget i 2019 kommer. Lad os se på hvordan du kan gribe det an.

Bestem dig for hvilke produkter du vil sælge i julen 2019

Første trin er at allerede nu at bestemme dig for hvilke produkter du vil markedsføre til julen 2019. For nogle er dette ikke nogen overraskelse at produkterne skal udvælges lang tid i forvejen. Produkterne skal først produceres, hentes hjem mv. og dette skal naturligvis gøres i god tid, således at du har produkterne klar når julesalget går i gang.

Start markedsføringen allerede nu.

Dette lyder måske lidt underligt men i dag kan du sagtens begynde at arbejde med din markedsføring allerede når du har dit produkt på tegnebrættet. Førhen da du kun havde trykte medier eller TV/radio til rådighed ville det være svært at starte markedsføringen så tidlig men med sociale medier, internet mv. har du mange flere muligheder.

På de sociale medier kan du begynde at finde steder hvor potentielle kunder holder til og begynde at opbygge tillid og troværdighed, så den dag du begynder at markedsføre dit produkt vil du kunne gøre det uden at blive beskyldt for at spamme.

For eksempel hvis du har planer om at sælge et nyt brætspil til jul næste år, er det nu at du skal finde og tilmelde dig grupper på Facebook som beskæftiger sig med brætspil.

SEO-mæssigt kan du allerede nu gå i gang med at oprette sider der har relation til de produkter som du vil sælge i julen 2019. Dette skyldes at det tager tid for nye sider at blive indekseret og opnå en god ranking i Google.

Selvfølgelig er det ikke sikkert at du har lyst til at afsløre produktet allerede nu, men du kan skabe indhold der har relation til produktet. Tager vi brætspillet fra før kan du for eksempel lave en side om strategiske brætspil hvis dit brætspil er af den type.

Du kan også begynde at opbygge en e-mail liste der har relation til dit fremtidige produkt.

Du kan også begynde at søge efter influencers der kan hjælpe med at markedsføre produktet når du er klar til at markedsføre det.

Endelig vil det ofte være nemmere at opbygge troværdighed hvis du ikke skal sælge et produkt her og nu. Har du 10.000 brætspil kan du nemt komme til at virke lidt for ivrig efter at sælge hvilket får dig til at miste troværdighed.

Afslutning
Pointen med ovenstående er at du allerede nu kan begynde at forberede dig til julesalget, men i virkeligheden kan det være alt muligt. Har du fået en ide til et produkt kan du i dag allerede begynde at forberede markedsføringen. Det betyder at du ikke behøver at starte fra nulpunktet når produktet er klar og du vil hurtigere kunne få dine omkostninger dækket.

  • Seneste indlæg
Er uddannet cand. merc. fra CBS og har i 30 år arbejdet med IT og elektronisk markedsføring. Har således stor erfaring i brug af IT i forbindelse med markedsføring og kommunikation, brug af sociale medier, SEO og e-handelsløsninger.
follow me

    ×
    Er uddannet cand. merc. fra CBS og har i 30 år arbejdet med IT og elektronisk markedsføring. Har således stor erfaring i brug af IT i forbindelse med markedsføring og kommunikation, brug af sociale medier, SEO og e-handelsløsninger.
    follow me
    Latest Posts