Email marketing er mere vigtig end nogensinde

Email marketing er mere vigtig end nogensinde

Selv om  email marketing har mere end 20 år på bagen er det langt fra et døende medium. Faktisk er det mere aktuelt og vigtigere end nogensinde. En af grundene er at på trods af sociale medier, følgere og så videre så er e-mails der hvor du har den direkte kontakt til dine kunder. Hvis Facebook lukker din konto mister du muligheden for at kommunikere med dine kunder. Har du dine følgere’s email, kan du altid kommunikere med dem.

Desuden udvikler e-mailmarkedsføring sig hele tiden og har været i stand til at forny sig selv. Lad os se på hvad du skal holde øje med i 2019.

Simpelt design
Den første store ændring er mange vil skifte fra et rigt grafisk udtryk i deres nyhedsbreve til et mere simpelt og tekstorienteret. Mange kreative skribenter fortæller at de tunge e-mails med mange tunge billeder belaster e-mailsene i en grad så mange brugere ikke har lyst til at åbne dem. I sådanne tilfælde er der mange der gerne vil gå tilbage til den oprinde tekstbaseret metode – lave e-mailene som de var designet til at være – en digital udgave af de traditionelle breve.

Større segmentering
Du er naturligvis klar over at den rigtige segmentering kan påvirke den overordnet succesrate af en e-mailmarkedsførings kampagne, og det er vigtigt at understrege vigtigheden af denne strategi. I 2019 vil segmenteringen udvikle sig yderliger og vil tilbyde en endnu større grad af personalisering der vil give hver modtager skræddersyet indhold der passer til hver enkelts behov.

Du bør bruge dataanalyse og når du kontakter hver enkelt modtager, bør du sikre dig at dit budskab er i overenstemmelse med de tidligere gange hvor vedkommende har været i kontakt med din virksomhed. Mens klassisk segmentering opdelte brugerne i specifikke grupper, går den nye model et skridt videre og behandler hver enkelt modtager individuelt.

Storytelling
Storytelling er en anden metode til at skabe et postitiv image gennem emailmarkedsføring. Hvis du skal basere dit indhold på tekst, kan du lige så vel skrive spændende historier der kan inspirere jeres følgere. Målet er at skabe langtidsholdbar indhold der har potentialet til at fange målgruppens opmærksomhed og få dem til at gøre som du gerne vil. Dette er også muligheden for at bygge en stærkere relation til dine abonnementer og give din forretning et menneskeligt ansigt.

Mobiloptimering
Mere end halvdelen af al e-mail aktivitet foregår allerede på mobile enheder, så det er naturligt at give større opmærksomhed til mobiloptimering i 2019. Det er ikken en ny process, men det er vigtigere end nogensinde, da mobilbrug er stærk stigende. Nogle simple tips er:

  • Pas på med billeder og videoer
  • Brug responsive e-mailskabeloner
  • Del teksten op i mindre enheder og afsnit
  • Vær opmærksom på “Call-to-action”-knapper og gør dem større

Brug predictive analyse
Ved fremkomsten af kunstig intelligens og datavidenskab, er der blevet nemmer at foretage predictive analyse og opdage begyndende trends ved at benytte eksisterende data. Siden du sandsynligvis allerende er besiddelse af historiske data, kan du benytte den store mængde information til at forudsige fremtidige behov og ønsker fra din mål gruppe.
Brugt rigtigt kan du begynde at sende dine modtagere indhold som de endnu ikke selv er klar over at de har brug for. Det giver sig selv at denne strategi vil give dig en fod i døren lang tid før dine største konkurrenter har opdaget trenden.

Vær opmærksom på privatlivsbeskyttelse
De sidste råd er at sørge for at du tilbyder et højt niveau af privaatlivsbeskyttelse, da det er med til at give et professionelt udtryk over for dine modtagere og at skabe den tillid som gør at de vil fortsætte dialogen med dig. At tillade modtagerne at framelde sig er ikke længere nok, så du er nød til at overbevise dine følgere om at du bruger de mest advanceret databeskyttelsesmodeller. Derfor anbefaler vi at du holder dine følgere opdateret om alle sikkerhedsrelateret nyheder så de er mere komfortable med dine tjenester.

Afslutning
So du kan se lever e-mailmarkedsføring og bedste vedkommende og udvikler sig løbende og måske endda hurtigere end nogensinde, så det er stadigvæk et vigtigt værktøj i din markedsføringsværktøjkasse.

  • Seneste indlæg
Er uddannet cand. merc. fra CBS og har i 30 år arbejdet med IT og elektronisk markedsføring. Har således stor erfaring i brug af IT i forbindelse med markedsføring og kommunikation, brug af sociale medier, SEO og e-handelsløsninger.
follow me

    ×
    Er uddannet cand. merc. fra CBS og har i 30 år arbejdet med IT og elektronisk markedsføring. Har således stor erfaring i brug af IT i forbindelse med markedsføring og kommunikation, brug af sociale medier, SEO og e-handelsløsninger.
    follow me
    Latest Posts